Ahogy említettem, nemrégiben teljesen lepucoltam a Windowst a gépemről, hogy kicsi felfrissülést adjak neki, és hálistennek minden rendben ment a tisztogatás során, na meg még a szobámnak is jót tett, ugyanis gyönyörűen ragyogóra kitakarítottam az összes szekrényemet és polcomat amíg újraépült a laptopom (ugye milyen hasznos dolgokra jó az, ha épp nincs gép?). Lényeg az, hogy bőven megkönnyebbült a gépem, és a teljesítménye is jobb azóta, plusz rengeteg bug eltűnt, amit a Windows okozott, úgyhogy végre ezektől is megszabadultam. A mappáim és személyes dolgaim természetesen mind megvannak, a bloghoz szükséges fájlokat pedig azt hiszem 3 helyre is lementettem, szóval rettentő nagy biztonságban van az oldal, nem kell aggódni.
Bonnyra és a lovas masinájára térve, negatív és pozitív élményeim is vannak egyaránt. Az első két dolog, ami ezzel kapcsolatban eszembejutott, az volt, hogy úr isten, végre gyűjtögetős küldetés, amivel lefoglaljuk magunkat, a másik pedig az, hogy mostmár nem csak felszedhető gazokkal, de szemetekkel is tele lesz Jorvik. Én vagyok az egyetlen, akinek álomfrissítése az, hogy valamilyen gombbal ki lehessen nyomni a Farah-s virágokat és (mostmár) a szemeteket is? Értem én, hogy JS-ért cserébe mindkettő típust be lehet váltogatni, de szerintem senkinek sem ez az első számú JS forrása, engem meg kifejezetten irritál, hogy már régen végeztem mindkettővel, de még mindig ott csillognak mindenhol. Tényleg praktikus lenne, ha lenne rá mód kikapcsolni őket, ha meg valamikor valami csoda folytán ismét megjönne a kedvem, hogy szedegessem őket, akkor visszakapcsolom. Mi olyan bonyolult egy ilyen funkcióban?
Maga a gyűjtögetés időtartama nem sok. Aki rászán egy pár órát a délutánjából, annak hamar meg is lesz a teljes szettje. A szemetek eszméletlen gyorsan spawnolnak újra, sőt néhányszor (és még csak nem is ritkán) fordul elő, hogy egy helyen 2-3 szemétdarab is van egyszerre, ilyenkor ezeket azonnal visszadobja oda, ahonnan felvetted. Az én útvonalam a következő volt:
Steve > Silverglade falu > Marley > Everwind olajmezők
Majd ugyanez visszafelé is, én szinte csak ezt a 4 helyet jártam egymás után, szerintem teljesen felesleges messzebbre menni. Persze az elején, mikor még nem sikerült annyira kiismerni a rendszert, én is mentem a térképen mindenfelé, de aztán tudatosultam, hogy itt Silverglade körül viszonylag egyszerűen össze lehet szedni azt a mennyiséget, amennyi a szetthez kell. Ezzel a gyors újratermelődéssel gyerekesen le van egyszerűsítve a dolog, és 0 kihívás van benne, de legalább "ezt is hamar letudjuk".
A szett nekem rettentően bejön, sosem gondoltam volna, hogy az SSO valaha kompatibilis lesz a steampunk stílussal, de hát ez az idő is eljött. Hordani viszont nem tervezem annyira sűrűn, főleg, hogy nem maxos, és körülbelül csak fotózkodásra alkalmas. Ha már képeknél tartok, ahogy beszereztem a full karakterszettet, már indultam is screenshotokat alkotni vele, ennek az eredménye pedig felül a nagy fejléckép lett, amit már régóta vágytam lecserélni, hisz kissé unalmassá vált számomra az előző. A váltás egyébként nem volt tervben, de mindig az ilyen hirtelen ötletekből lesznek a legjobb eredmények, nem? Esetleg ha még nem láttad egyben a teljes szettet, csatolok ide egy képet, ahol viszonylag jól látszik minden darabja.
Ahogy említettem, ezt a collectible küldetést sem tudták bugok nélkül megoldani, ugyanis amikor először bekerült a játékba, akkor nem minden játékos számára voltak elérhető a lovas felszerelések (köztük nekem sem), emiatt egy szűk két napig nem tudtam folytatni a beváltást, de hálisten a csapat hamar észbekapott, hogy valami nem okés, és hamar jött is a hotfixes patch. Azonban még ennek sem lehetett annyira örülni, mert ez is pontosan olyan elcseszettül működik, mint karácsonykor a Yule kecskés beváltós rendszer a téli faluban - amennyiben beváltasz egy tárgyat (például jelen esetben a szett egyik darabját), akkor az nem tűnik el a listáról, és akárhányszor be lehet váltani, ezáltal tehát sosem fogja befejezettnek mutatni. Ez pedig az olyan játékosoknak, mint nekem, aki nem igazán figyeli, hogy miket váltogat be, csak gyorsan be akarja szerezni mindet, nem igazán kedvez. Szóval igen, ha nem akartok duplán megkapni valamit, és ezzel elvesztegetni 15-30 szemetet, akkor figyeljetek oda, hogy mit váltottatok már be, és mit nem.
Big Bonny új szerzeményéről tömören ennyit terveztem felvázolni, az alábbiakban pedig szeretném egy fontos technikai problémának a megoldását bemutatni, hogy terjesszük a játékosok felé:
Talán ti is, és még sokan tapasztalhattátok, hogy a játék mostanában drasztikus fps ugrásokat produkál, ami indokolatlan laggokat okoz, és ezáltal élvezhetetlen lesz a játékélmény. Én ugyan szerencsére csak minimális romlásokat látok a játékom futtatása során, mégis igyekszem utánanézni a dolgoknak, hogy mi okozza ezt, és van-e valami megoldás. A support továbbra is a gépünkre/videókártyánkra/internetünkre hivatkozik, hiszen amíg ők az istenségek, addig elő sem fordulhat az, hogy esetleg az ő oldalukon van a probléma, és nem nálunk. Muszáj otthagynunk őket a háttérben, amíg nem segítenek, és saját magunk kell megoldásokat találni a bajainkra, ami elszomorító. Azt biztosra állítom, hogy a gond valahol belül a rendszerben van, mert amikor már ennyi játékos jelenti be a gondját, akkor lehetetlen, hogy hirtelen ilyen sok gép váljon instabillá a játékkal szemben. A Star Stable borzalmasan elavult eszközöket használ a szerverek és maga a játék fenntartására. Néha azt gondolom, hogy a 2014-es akkumulátorrobbanás óta nem volt új hardver beszerezve. Simán lehetséges.
Valamely csoda folytán azonban a tegnapi napon mégis kaptunk egy hotfixet a laggok ellen, ezt a Nagykövetek továbbították felénk az SSO Embassy Discord szerveren. Egyelőre ez az update jelentős javulásokat eredményez, nekem például a szokatlan 50 fps-em helyett már ismét 70 van, és többek is mondták, hogy csökkenni látszódnak az akadozások. A problémákat továbbra is lehet jelenteni, de lehetőleg ne a Supportot tekintsétek elsőszámú segítségnek, hanem keressetek meg Ambassador rangú játékosokat, őket sajnos hamarabb meghallgatja a vezetőség, mint minket.
Ha esetleg még mindig tapasztalnál lagg-gondokat, próbáld ki először az alap dolgokat: árnyékok, effektek, szűrők kikapcsolása, illetve a grafika minőségének csökkentése + videókártya illesztőprogram, windows, antivírus programok frissítése. Amikor én is küzdöttem az akadozás ellen, egyszerűen csak kinyomtam az árnyékokat, és máris növekedett 10-15 fps-el a játékom.
Amennyiben Windows 10 van a gépeden, és az alapvető dolgok sem segítenek, próbáld ki ezt a módszert, amit tegnap találtam Avery Elfstone Instagram profilján. Lépj be a gépházadba (Start menü > Gépház), majd innen a Játék gombra, azon belül pedig a Játék üzemmódra, és egyszerűen csak kapcsold ki a Játék módot.
Egyelőre én még nem próbáltam ezt a módszert, de ha szükség lenne rá, mindenképp meglesem, hogy tényleg javít-e. Ha megoldotta a helyzetet a játék mód kikapcsolása, az azt jelenti, hogy a jelenlegi videókártyád inkompatibilis a Windows játék módjával, ami egy olyan hiba, amiről már tudnak az operációs rendszer fenntartói, tehát hamarosan érkezik majd a fixáló csomag, de még egyelőre nem tudunk más megoldást azon kívül, hogy kikapcsoljuk ezt a funkciót.
Én nagyon bízom benne, hogy ér majd valamit a sok panaszkodás, és kezdenek valamit a játékkal, mert a jelenlegi helyzet tényleg aggasztó. Ha ezt folytatják, ami most megy, hogy semmi olyan content nincs, ami előresegíti a játékot (gondolok itt technikai fejlesztésekre főleg, majd játékélmény növelő dolgokra, például több küldetésre), akkor nem kell sok idő a játéknak, hogy elkezdjen csökkenni a bevételük, és elinduljanak a mélykút irányába. Ahogy én látom ezt az egészet, a nagybetűs Menedzsment csak bevételszerzésre használja a saját játékát, nem igazán érdekli, hogy mit kér tőle a community, és valószínűleg nem is bánná, ha tönkremennénk, mert mire eljutunk odáig, hogy tényleg megszűnik létezni a Star Stable, addigra összeszednek annyi pénzt, hogy nem élesztik már újra, hanem egy teljesen új játékba ölik a bevételt - ami tulajdonképpen már el is kezdődött, hiszen nagyon keresik az új munkaerőt egy új projektükhöz. Borzasztóan elkeserítene, ha egy ilyen ígéretes történettel rendelkező játékot csak úgy kidobnának, de persze nem csak ez az egy indok van rá, amiért kiborulnék, szerintem sokaknak képezi egy jó nagy részét a gyerekkorának ez a játék, pont úgy mint nekem.
Hogy ne folytassam tovább ezt a depresszív témát, vannak azért jó dolgok is, amiket nemsokára lehetőségünk lesz megtapasztalni a játékban, köztük a 3. generációs Arab Telivért is, valamint egy főtörténet folytatást Fripp társaságában.
A felfrissített Arab Telivérek az én véleményem szerint most messze a legjobb és legmodernebb külsőt kapták, tényleg lehet rajtuk látni hogy ugyanaz az alkotójuk, mint a Jorvik Őslovaknak, de pont emiatt alakult ki több kérdés is bennem. Tényleg csak ez az egy ember van az egész csapatban, aki tud jó dolgokat is kreálni? És ha mindenki csak az ő munkáját dícséri, akkor miért nem ő csinálja a többi lovat is, vagy miért nem vesznek fel hozzá hasonló tehetséges kollégákat? Nagyon érdekesen van összerakva a játékfejlesztő csapat, és sosem fogjuk igazán megérteni, hogy mégis mit csinálnak, de legalább most az egyszer feldobtak valami tényleg ütőset. Az előzetes spoiler videók alapján maga a ló gyönyörű, elképesztő részletesen ki vannak dolgozva az izmai és az erei, valóban eltalálták az igazi Arabok alakját. Az animációban van két-három dolog, ami felkeltette az érdeklődésem, de bízzunk benne, hogy a spoilerben még nem végeredményt láttunk, és simítanak rajta a kiadás előtt. Sosem rajongtam igazán az Arabokért még IRL sem, tulajdonképpen a játékban is csak a versenyzés miatt van több színem is belőle, de azt kell mondjam, hogy meg vagyok vele elégedve, és jó lenne, ha ezt az utat folytatnák, nem pedig azt, amit a Finnekkel és a Frízekkel produkáltak. Apró megjegyzés: olvastam pletykákat, hogy fognak még alakítani a mostani Frízeken. Amióta ennek tudatában vagyok, minden nap felteszem a kérdést, hogy mikor jön már el ez a pillanat, mert remélem nem egy év múlva.
A színekre térve, őszintén nem értem, miért kell minden fajtánál ugyanazokat az unalmas basic színeket használni. Gondolok itt például a feketére, a fehérre (bocs, szürke), almásderesre, ésatöbbi, ilyen lovakat bármikor látok ha kimegyek a lovardába, szinte tele van velük minden. Ha már játékról van szó, miért nem lehetne kicsit ritkább és különlegesebb színeket is kreálni? A spoiler videóban felvillantottak egy fekete rabicanot, ami irl sem egy mindennapi látvány, mert nagyon kevés ló születik ilyen színnel, aztán meg persze bejelentik, hogy ja amúgy ez egy npc. Hogy lehet valami ennyire gáz. Én már kisírtam érte a lelkem, szóval nekem már nem fog különösebben a szívembe markolni. Ha valóban egy npc-nek szánják, akkor azon csak nevetni fogok. Egy játékbeli szereplőnek miért lesz jobb lova, mint nekünk, és tőlünk miért sajnálják a nem mindennapi lovakat? A rabicano mellett engem még a legyesszürke fogott meg, de természetesen ez sem lesz már most szerdán beszerezhető, hiszen a telefonos alkalmazásba szánják, oda meg mindenki tudja, hogy mennyi idő elteltével szoktak új lovakat berakni. Lassan hozzá kéne szoknom, hogy mindig történik valami azokkal a lovakkal, amik pont nekem tetszenek.
Sirassuk meg együtt a két legtökéletesebb színt. Ámen.
A napokban beharangoztak egy elég nagy sneak peak vonatot, amelyben néhány elkövetkezendő frissítés tartalmáról adtak hinteket - köztük főtörténet folytatásról és Farah műhelyéről is, ahol hamarosan új craftolható tárgyak lesznek majd.
Nagyon remélem, hogy sok időt szánnak a főtörténetre, mert ennyi kihagyás után mostmár valami brutál nagy dologgal kell előállniuk, hogy lenyűgözzenek. Engem tényleg érdekel, hogy a Soul Rider csapat mihez kezd most Elisabeth nélkül, és jó lenne végre, ha Fripp is visszatérne, mert ő eléggé nagy ikon ebben az egész történetben. Mindannyian bízunk benne, hogy nem kapkodják el, és lesz benne jó sok tartalom, meg valamennyi izgalom is, ahogy az a főtörténetekben általában szokott lenni.
Elérkeztünk ennek a posztnak is a végére, legközelebb májusban találkozunk, az érettségizők előtt pedig emelem a kalapom, sok sikert és szerencsét nektek!